کویل صنعتی
نوشته شده توسط : mahsa

 

 

 

 

 

کویل صنعتی چیست؟

کویل های صنعتی مبدل هایی هستند که در صنعت برای گرمایش یا سرمایش سیال یا هوا استفاده می شوند. به عنوان مثال در کولرهای گازی برای گرمایش و سرمایش فضاهای صنعتی و مسکونی و یا در فن کویل های خانگی و بخاری های واحد صنعتی استفاده می شود.

کویل های صنعتی مبدل هایی هستند که در صنعت برای گرمایش یا سرمایش سیال یا هوا استفاده می شوند. به عنوان مثال در کولرهای گازی برای گرمایش و سرمایش فضاهای صنعتی و مسکونی و یا در فن کویل های خانگی و بخاری های واحد صنعتی استفاده می شود. فروش کویل صنعتی

 

انواع کویل های صنعتی

کویل های صنعتی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده می شوند و وظیفه تامین دمای راحت و تبادل حرارت را بر عهده دارند.

 

در کولر گازی معمولا از مبدل های (کویل) با لوله های مسی و پره های آلومینیومی استفاده می شود. در برخی موارد به دلیل داشتن دیگ بخار از کویل های بخار با لوله مانسمان و پره های آلومینیومی نیز استفاده می شود.

 

در کویل های مسی آب گرم معمولا تعداد ردیف لوله ها برای گرمایش 2 تا 4 ردیف می باشد. کویل های خنک کننده معمولا بین 4 تا 6 ردیف استفاده می شود که در موارد خاص امکان تولید تا 12 ردیف وجود دارد.

 

کویل کندانسور : این نوع کویل ها بیشتر در سیستم های برودتی کاربرد دارند و معمولا بین 1 تن تبرید تا 1000 تن تبرید طراحی می شوند. معمولاً در این نوع مبدل ها از سیستم های تبرید (گاز) استفاده می شود.

 

ایر کولر: از این نوع مبدل ها در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی، شیمیایی، دارویی و فولاد استفاده می شود. این مبدل ها بر اساس سیالات خنک کننده با هوا یا گاز طراحی شده اند.

 

موارد مصرف کویل های صنعتی:

موارد مصرف بیشتر در صنایع شیمیایی داروئی نیروگاهی تهویه مطبوع صنایع بهداشتی صنایع فولادی سردخانه ها و … بسیاری دیگر از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند

 

لوله های کویل صنعتی :

کویل بخار توسط دیگ تغذیه می شود و بخار داغ با فشاری بین 2 تا 15 بار از لوله ها عبور می کند و باعث انتقال گرما از لوله به پره ها و سپس به محیط می شود. نوع شبکه ها و تعداد ردیف ها می تواند مانند کویل های آب مسی باشد. اما معمولا فشار در لوله های مانسمان از لوله های مسی بیشتر است.

معمولاً در مواردی که منبع تغذیه دیگ بخار باشد از کویل های بخار برای گرمایش یا مبدل استفاده می شود. کویل های بخار معمولاً از لوله های فولادی منسمان A105، A106 ساخته می شوند. به دلیل فشار بخار زیاد، استفاده از لوله های فولادی منسمان (بدون حاشیه) توصیه می شود. فروش کویل صنعتی

پره های استفاده شده در کویل های بخار از نوع مارپیچی می باشد که بین 8 تا 12 پره در هر اینچ طراحی شده است. ورق های بدنه از نوع استیل A516 با ST37 بوده و در برابر فشار داخل دستگاه مقاومت بالایی دارند. در یونیت هیترها - دستگاه های خشک صنعتی - صنایع نساجی - صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی کاربرد دارند. دستگاه های فوق را می توان در فشارهای مختلف از 1 تا 25 BAR طراحی و ساخت. با توجه به نیاز صنایع می توان با لوله های استنلس استیل و مسی ساخت.

 

فشار استاندارد مبدل:

تمام کویل ها تحت فشار هیدرواستاتیک و فشار باد با فشار مناسب قرار می گیرند. فشار استاندارد برای آزمایش مبدل معمولاً بین 2 تا 10 BAR تنظیم می شود، اما بسته به فشار کاری و طراحی مبدل می توان آن را تغییر داد.

 

کویل های صنعتی مبدل هایی برای مصارف صنعتی هستند که عموماً در دستگاه های خنک کننده هوا یا سیالات در صنعت استفاده می شوند. کویل وسیله ای برای تبادل حرارت است و اساس طراحی آن به روش های مختلفی تعریف شده است. به عنوان مثال در کولرهای صنعتی تعدادی کویل سرمایشی و گرمایشی تعبیه می شود. این دستگاه به دلیل تماس مستقیم با انواع مبرد یا سیالات مایع و هوای محیط در معرض خرابی قرار می گیرد. بنابراین فولاد یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی است. کویل ها انواع مختلفی دارند و برای هر کدام کاربردهای خاصی تعریف شده است.

برای اطلاع داشتن از قیمت لیست قیمت خرید فروش کویل صنعتی با کارشناسان داتیس کار در تماس باشید

 

انواع کویل صنعتی

کویل هواساز صنعتی

کویل بخار صنعتی

کویل کندانسوری........

 

فروش کویل صنعتی با داتیس کار

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: